Webáruházunk cookie-kat használ a jobb felhasználói élmény érdekében. Javasoljuk, hogy fogadja el a használatát.
Az autóklíma kompresszora összesűríti a hűtőközeget, megnövelve ezzel a hőmérsékletét. Ez a kondenzátorba kerül, ahol a menetszél vagy a ventilátor segítségével hőt vonunk el, melynek hatására cseppfolyóssá válik . A hűtőközeg ezután áthalad a szárítószűrőn, mely párátlanítja, és kiszűri az esetleges szilárd szennyeződéseket. A nagy nyomású, cs...
Az autóklíma kompresszora összesűríti a hűtőközeget, megnövelve ezzel a hőmérsékletét. Ez a kondenzátorba kerül, ahol a menetszél vagy a ventilátor segítségével hőt vonunk el, melynek hatására cseppfolyóssá válik . A hűtőközeg ezután áthalad a szárítószűrőn, mely párátlanítja, és kiszűri az esetleges szilárd szennyeződéseket. A nagy nyomású, cseppfolyós halmazállapotú hűtőközeg az expanziós szelephez érkezik, amely közvetlenül a párologtató előtt van .
Az expanziós szelepen áthaladva nyomáscsökkenés következik be, ami miatt a hűtőközeg cseppfolyósból gáz halmazállapotúvá változik. Mivel ez a folyamat hőcsökkenéssel jár, lehűti a párologtató felületét, s ezáltal a rajta áthaladó - a ventillációs rendszer által az utastérbe fújt - levegőt. A kis nyomású gáz hűtőközeg ezután visszajut a kompresszorhoz, hogy a körfolyamat újra kezdődhessen.
Biztosítja a hűtőközeg cirkulálását, összesűríti a hűtőközeget és a kondenzátorba juttatja. A kompresszort a jármű motorja ékszíj segítségével hajtja meg. Általában mágneskuplung segítségével történik a vezérlése, amely akkor kapcsolja össze a szíjtárcsát a kompresszor tengelyével, ha a mágnestekercs jelet kap.